Хто ви, панове єленські, сагани та «іже» з вами?

HwCfaUGq9ZAgf10 червня 2015 року на сторінці онлайн-газети «Точно» було опібліковано матеріал «Формула украинского православия: УПЦ КП +УАПЦ+УПЦ МП» і коментар в ньому доктора філософських наук Віктора Єленського, в якому він, зокрема, сказав наступне.

Цитата: «Не менее красноречивы тут и не афишируемые, но очень активные усилия Москвы... Во всяком случае, иерархам УАПЦ накануне Собора предлагали неплохие деньги за «необъединение» и щедрую помощь в обустройстве «достаточно независимого существования». Немало сделано для разжигания честолюбия и тщеславия, а также дискредитации договаривающихся сторон в глазах друг друга. Короче: чувствуется «рука мастера», организованность кампании и наличие у нее кураторов и бюджета».

Слова доктора філософських наук Віктора Єленського прокоментував архієпископ Харківський і Полтавський Афанасій (Шкурупій), голова інформаційно-видавничої комісії УАПЦ.

– Пани єленські й сагани та їм подібні «експерти» в галузі релігієзнавства вже як мантру не перший рік, а, особливо, коли в черговий раз Київський патріархат загострює питання об'єднання православних Церков, повторюють подібну вигадку: «ієрархам УАПЦ наканунє Собора прєдлагалі неплохіє дєньгі за «нєоб'єдінєніє» і щедрую помощь в обустройствє «достаточно нєзавісімого сущєствованія».

Цікаво, якщо подати на них до суду позов за приниження честі, гідності й нанесення шкоди діловій репутації, звідки вони братимуть документальне підтвердження своїх наклепів? Чи вони вже так повірили у власну безкарність і всемогутність тієї «руки мастєра», яку пан Єленський приписує нашій Церкві, а насправді, коли звернути увагу на масштаби опорочення Української Автокефальної Православної Церкви буквально в усіх ЗМІ, приблизно однакові тексти звинувачень, то випливає зворотна адреса отримувачів «нєплохіх дєнєг», які очевидно, опиняються в кишенях за зовсім іншу роботу. Тут явно простежується «організованость кампаніі і налічіє у нєє кураторов і бюджета». Як тут не згадати прислів'я: «Ти плюй йому в глаза, а він каже, що то Божа роса».

Про те, що на Українську Автокефальну Православну Церкву – її єпископат, священство й віруючих – почнуть тиснути по всіх напрямках, особливо через ЗМІ, щоб примусити відступитися від своєї Церкви й піти на приєднання до Київського Патріархату я говорив одразу ж після нашого Помісного Собору, на якому ми обрали нового Предстоятеля. Це було зрозуміло, зокрема, й після того, як запрошений на Помісний Собор представник від Київського патріархату в якості гостя архієпископ Євстратій (Зоря) з трибуни закликав делегатів проголосувати за об'єднання. Так скрізь прийнято, що гості вітають Собор та спостерігають, при бажанні, його роботу, а не ставлять на голосування питання, не внесені до порядку денного. Але, якщо в КП вже все вирішили за нас, то владика Євстратій, очевидно, й вважав, що він може поводитися в чужій хаті, як господар.

Так само вільно поводять себе стосовно УАПЦ й різного роду «експерти», «релігієзнавці», «просунуті» в релігійних питаннях журналісти (слава Богу, що не всі, багато й порядних). Хай би собі говорили на релігійні та церковні теми, обговорюючи різні аспекти духовного життя, конкретні факти з діяльності Церкви, єпархій, архієреїв, священиків, розповідали про те, як віра змінила життя людини на краще й інше. Адже це – Церква!!! Для чого ж і Її, як і все інше в українському суспільстві, руйнувати «до основанія, а затєм...». А потім, хоч і трава не рости? Недобру позицію собі обрали. Звичайно, мати доступ до інформації є правом кожного громадянина, як і передавати її, але ж є якісь правила міри й межі допустимого. Тим паче, якщо ми намагаємося будувати демократичне й правове суспільство. А демократія – не анархія. Закон.

«Срєдній украінєц» чувствуєт, что сразу трі Православних церкві в одной странє – ето протівоєстєствєнно і ето вполнє соотвеєствуєт канонічєскому праву Православной Цєркві. То, что в Украінє, кромє Православной цєркві Московского патріархата, сущєствуєт і єще двє – УПЦ КП і УАПЦ, провозгласівшіх сєбя нєзавісімимі от Москви, протівоєстєствєнно вдвойнє».

Боже, як звучить по-московському, наче списано із слів котрогось із достойників РПЦ!

На перший погляд тут, начебто, важко щось зрозуміти, але хід думки пана Єленського, викладача католицького університету у Львові, все ж вловлюється. Не знаю, хто він за вірою – православний чи католик, але його постійні нападки на УАПЦ наштовхують на думку, що він недаремно старається опорочити славне ім'я нашої Церкви, давньої суперниці греко-католиків. В такому випадку, як кажуть, шукай того, кому це вигідно. А вигідно як Київському патріархату, так і УГКЦ. Крім того, подібне висловлювання розраховане й на те, що в «середнього українця», який не розуміється на Канонах, коли буде читати подібні словесно-змістові викрутаси, створюватиметься негативна думка про УАПЦ.

Виникає до пана Єленського й інше запитання – чому він, такий ревнивець приєднання УАПЦ до Київського патріархату, не закликає своїх роботодавців (УГКЦ – він же професор їхнього університету!) повернутися в лоно Православ'я, звідки вони пішли до Папи Римського в 1559 році, відступившись і від віри прадідівської, і від рідної Церкви? То вже, дійсно, було б потужно! Чи, може, своя сорочка ближча до тіла? Чому ж тоді пан Єленський осуджує вірних УАПЦ, що нам наша сорочка ближча до тіла?

До речі, звідки пан Єленський почерпнув свідчення, що «ієрархам УАПЦ... прєдлагалі нємалиє дєньгі»? Він що – ясновидець?

Я до цього часу ще не бачив тих московських грошей, про які знає вже вся Україна!

Дві незугарності у висловлюванні пана Єленського – з одного боку «протівоєстєствєнно» існування УАПЦ та УПЦ КП, а з другого – «соотвєтствуєт канонічєскому праву Православной цєркві». Коли відповідає канонічному праву Православної Церкви, то як воно може бути протиприродним? Дві такі смислові розбіжності у висловлюванні маститого філософа, професора університету, наштовхують на думку, що, може, в пана Єленського вже не вистачає ні аргументів, ні слів в інформаційній боротьбі проти УАПЦ, а «рука мастєра» того вимагає?

А вислів «провозгласівшіх сєбя незавісімимі от Москви, протівоєстествєнно вдвойнє» чого вартий! За паном Єленським виходить, що було б краще, аби УАПЦ й УПЦ КП були підлеглими Москві, як УПЦ в єдності з Московським патріархатом? З цих слів випливає, що патріотичні висловлювання професора Єленського всього лише гарна риторика, щоб прикривати свої істинні погляди й відношення до українського православ'я.

«В дні Майдана ієрархов і свящєнніков етіх Цєрквєй, виходівшіх на воскрєсниє вєчє, нєізменно встречалі возгласамі: «Єдність!»

Я розумію, що секуляризм все глибше й глибше проникає в свідомість українців, в усі сфери суспільного життя, в тому числі й у церковне життя, бо Церковне тіло складається з народу Божого. Але Церква є тим організмом, куди секулярні відносини не можна й на поріг пускати, бо в іншому випадку Церква перетвориться на чергову політичну силу, тільки й того, що в рясах. Це ми яскраво бачимо на прикладі Київського патріархату, глава якої, аби добитися поставленої перед собою мети, так ув'язав Церкву в українську політику, що вже час архієреям і священнослужителям замість посвідчень церковних видавати партійні членські квитки. Але ж так вбивається дух Церкви, вона перестає відповідати своєму призначенню. Таким шляхом вона перестає бути Христовою, а стає покриткою влади. Як же тоді бути із словами Ісуса Христа: «Збудую Церкву Мою і ворота пекла не зруйнують її»? Не втягуйте Церкву в політичне пекло суперечок, протистоянь, ворожості!

Так, УАПЦ – Церква порівняно кількісно невелика – трохи більше тисячі парафій, хоча той же Константинопольський патріархат, очолюваний вселенським патріархом Варфоломієм, по всьому світу не нараховує й п'ятсот парафій. Але хіба кількість є головним чинником, що визначає роль і значення Церкви в ділі спасіння народу Божого?

Адже не кількістю зібраної для АТО картоплі, капусти, консервів, безпілотників, генераторів електроструму, відремонтованих двигунів до бойової техніки та іншого, без чого потерпають захисники Вітчизни, визначається значення Церкви в суспільстві, не від політичної, навіть національно-патріотичної риторики та рівня участі в суспільно-політичному житті держави, бо Церква – не політична партія й не громадський рух. Церква – це Тіло Христове. І саме цим вона докорінно відрізняється від будь-якої інституції в державі. Не тільки всілякі політичні, воєнізовані рухи й організації не вправі втручатися у внутрішньо-церковні справи, а й навіть органи державної влади, адже держава сама відділила Церкву від себе, а тому може впливати на церковне життя лише в межах компетенції, наданій їй згідно Закону. А Закон надає право громадянам добровільно гуртуватися в релігійні організації, тобто Церкви, і захищає це їхнє право. У випадку ж із УАПЦ – твориться беззаконня, спрямоване на порушення прав громадян України на свободу віросповідання й приналежності до конфесії, а пан Єленський бере в ньому безпосередню участь.

Можна об'єднувати політичні партії в блоки за інтересами тих чи інших політичних сил, вони можуть потім роз'єднуватися, утворювати блоки з іншими партіями, змінювати свої ідеології, програми, залежно від сьогоденної кон'юнктури. А Церква незмінна до другого приходу Ісуса Христа у світ, її кон'юнктура одна – Господь Ісус Христос, а все інше – від лукавого.

Це тільки далека від віри й церковного життя людина підходить до церковних питань з позицій суспільно-політичних інтересів та бажань власної гордині. А в Церкви, повторюю, інтерес один – спасіння народу Божого в життя вічне з Ісусом Христом.

Наша ж Церква живе і звершує святу справу спасіння народу Божого у життя вічне чесно й правдиво. Це головне наше завдання. Тільки б ви, панове, не заважали нам своїм чорним піаром. Дуже негідне діло – зводити наклепи на архієреїв, а, відтак, і на повноту Церкви – це вже занадто!

Навіть неозброєним оком видно, що завдання Київського патріархату полягає в іншому – боротьба за владарювання в українському православ'ї будь-якими методами й засобами, не гребуючи навіть ганебними. До такого висновку приходиш, коли слухаєш чи читаєш виступи їхніх очільників, бачиш їхні конкретні дії, читаєш замовлені ними в ЗМІ статті. Ось як і інтерв'ю з паном Єленським, в якому чітко проглядається замовність.

І цей вислів пана Єленського, що його наведено на початку, є тому підтвердженням. Пан професор в подібному не поодинокий, в нього є й браття по цеху розповсюдження неправдивої інформації про УАПЦ. Зрозуміло, що це йде не тільки від нього. Цим усім керує достатньо вправний диригент. Можна з достовірністю говорити, що методи розправ сталінсько-беріївського періоду радянської доби 30-40-х років минулого століття впевнено входять у життя незалежної і, начебто, демократичної України, якщо вже навіть воєнізовані угрупування (в європейській державі!) втручаються у внутрішні справи Церкви, тиснучи на неї своїм авторитетом у суспільстві.

Мене дивує інше – як люди такого високого рівня, як професор Єленський, можуть втягнутися в таке невдячне діло, яке рано чи пізно, але зіпсує репутацію. Я вже говорив, що коли б у мене були відповідні кошти, – адже суди нині такі дорогі, що звертатися до них з метою захисту честі й гідності просто неможливо, а безплатно ніхто захистити правду не візьметься, бо надто великий ризик і для самого захисника, – то подав би до суду на кожного з цих панів-наклепників, що порочать честь і гідність УАПЦ, її Предстоятеля, архієреїв, священство й вірян. Але, окрім того, я ще й чернець, а негоже ченцю судитися з мирянами. Хай їх судить Бог, адже сказав: «Суд Мені віддайте». А Його суд суворіший, ніж наш, земний, від якого грошовитим людям легко відкупитися.

Та як відкупишся, чи, вірніше, як відмиєшся від того бруду, в якому сам себе виваляв, зводячи наклепи на, навіть, не просто якусь особу, а на цілу Церкву!

Тому звертаюся до панів докторів наук, експертів і журналістів, – перш ніж вкинути в інформаційний простір такі серйозні звинувачення, подумайте про те, якої шкоди ви завдаєте величезній кількості людей – і тих, котрих ви обливаєте брудом, і тих, кого спокушаєте своєю неправдою, а також завдаєте шкоди Україні, її православ'ю нинішнього часу, й, особливо, майбутнього.

Можна, звичайно, пукнути в кущах і вийти з-за них як начеб нічого й не сталося, а як бути з моральною, духовною та, власне, й суспільною шкодою, нанесеною людям?

Я вже одних таких запитував – хто ви для нашої Церкви, що ви зробили для неї, щоб ось так легко вирішувати її долю? Яке ви маєте право кидати такі звинувачення, скажімо, мені – архієрею Церкви Христової, письменнику, видавцю духовної газети та й просто людині, громадянину України, не знаючи ні мого життя, ні моєї життєвої позиції, ні того, що я зробив за шістдесят років свого життя в цьому світі для української нації, просто для людей, для своєї Батьківщини.

І це не патетика. Це – життя. До речі, прожите мною дуже важко, віддане людям і яке ви, і такі як ви, намагаєтеся зруйнувати. Але ж ваші неправдиві звинувачення боляче б'ють безліч ні в чому невинних людей – віруючих УАПЦ, які живуть в людському середовищі, мають рідних, друзів, колег по роботі, знайомих. Як їм носити на собі тавро, навішене на них вами – доктором наук, до думки якого прислухаються? Не йдіть іудиним шляхом тридцятих-сорокових років минулого століття, бо це шлях погибелі.

То знов запитую – хто ви такі, щоб чинити розправу над Українською Автокефальною Православною Церквою? Чи не боїтеся, що кров Її мучеників ляже кривавою росою на ваші душі?

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Стрічка новин

Усі новини

Публікації

  • 1
  • 2
  • 3
Блаженніший Митрополит Макарій: «Я не тримаюсь за Предстоятельство»

Блаженніший Митрополит Макарій: «Я не тримаюсь за Предстоятельство»

4 серпня 2017|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:222

На сьогоднішній день ситуація в УАПЦ дуже непроста: розпалюється скандал навколо руїн Червоногородського замку...

До 3-х роковин упокоєння Блаженійшого Митрополита Володимира (Сабодана). З архіву єпископа Віктора (Бедь)

До 3-х роковин упокоєння Блаженійшого Митрополита Володимира (Сабодана). З архіву єпископа Віктора (Бедь)

17 липня 2017|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:238

Інтерв'ю від 03 липня 2014 року, за два дні до упокоєння Блаженнійшого Володимира (Сабодана), Митрополита Київ...

До 100-річчя початку відродження УАПЦ (1917 - 2017). "Ми мусимо вискочити з-під московської церковної влади"

До 100-річчя початку відродження УАПЦ (1917 - 2017). "Ми мусимо вискочити з-під московської церковної влади"

2 травня 2017|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:425

"Щоб відродити нашу церкву, щоб вдихнути в неї душу живу, ми мусимо вискочити з-під московської церковної влад...

Єпископ УАПЦ Віктор (Бедь): «Про Слово Боже, Церкву Христову, правду і неправду...»

Єпископ УАПЦ Віктор (Бедь): «Про Слово Боже, Церкву Христову, правду і неправду...»

31 березня 2017|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:965

Відповідь Преосвященнійшого Віктора (Бедь), єпископа Мукачівського і Карпатського, керуючого Карпатською і Тер...

Особливості професії: Священик

Особливості професії: Священик

22 березня 2017|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:656

Хто ці люди та які завдання виконують. Які знання та риси для них згодяться Служіння, звершення таїнств, а це...

«У єпархіях УПЦ цікавляться Відкритим Православ’ям та прагнуть оновлення молитовного життя» — прот. Андрій Дудченко про промо-тур Молитовника

«У єпархіях УПЦ цікавляться Відкритим Православ’ям та прагнуть оновлення молитовного життя» — прот. Андрій Дудченко про промо-тур Молитовника

16 лютого 2017|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:532

Вже майже рік працює Відкритий Православний Університет — просвітницький некласичний навчальний заклад, ...

Єпископ УАПЦ Віктор (Бедь): "Глава УПЦ КП Філарет (Денисенко) офіційно підтвердив небажання вести переговори про об’єднання Українських Церков і вимагає тільки приєднання всіх інших під його руку…"

Єпископ УАПЦ Віктор (Бедь): "Глава УПЦ КП Філарет (Денисенко) офіційно підтвердив небажання вести переговори про об’єднання Українських Церков і вимагає тільки приєднання всіх інших під його руку…"

9 січня 2017|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:4770

Під час передріздвяного інтерв'ю від 6 січня 2017 року для 5-го телеканалу, глава Української Православної Цер...

Московський Патріарх Кирило Гундяєв благословляє убивство українців та представників інших народів поза Російською Федерацією… А частина українців і надалі возносять йому хвалу…

Московський Патріарх Кирило Гундяєв благословляє убивство українців та представників інших народів поза Російською Федерацією… А частина українців і надалі возносять йому хвалу…

18 грудня 2016|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:2391

Московський Патріарх Кирило Гундяєв, глава Російської Православної Церкви та її структурного підрозділу УПЦ Мо...

Сценарії Митрополита Олександра (Драбинко) по набуттю автокефалії Українською Православною Церквою

Сценарії Митрополита Олександра (Драбинко) по набуттю автокефалії Українською Православною Церквою

8 грудня 2016|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:1165

Якщо Москва і Константинополь і надалі зволікатимуть з вирішенням “українського питання”, зростає ...

УАПЦ або УПЦ КП: чи змінять приналежність 20 громад на Хмельниччині

УАПЦ або УПЦ КП: чи змінять приналежність 20 громад на Хмельниччині

5 грудня 2016|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:865

«Дезінформацією, яка не відповідає дійсності» називає прес-служба Карпатської єпархії УАПЦ повідом...

Прихильникам автокефалії УПЦ потрібно об’єднуватися та спільно захищати своє бачення майбутнього Церкви

Прихильникам автокефалії УПЦ потрібно об’єднуватися та спільно захищати своє бачення майбутнього Церкви

5 грудня 2016|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:754

Прихильникам автокефалії УПЦ потрібно не чекати, а вже зараз спільно працювати над відновленням церковної єдно...

Митрополит Олександр (Драбинко): З догматичного погляду хибно заперечувати можливість автокефалії Української Церкви

Митрополит Олександр (Драбинко): З догматичного погляду хибно заперечувати можливість автокефалії Української Церкви

5 грудня 2016|Редактор БДУ - avatar Редактор БДУ|Hits:656

Митрополит Переяслав-Хмельницький і Вишневський Олександр (Драбинко), ієрарх УПЦ, відповідаючи на прохання чит...